طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد-راهبرد معاصر
ایران هرگونه ارتباط با حمله پهپادی به اقامتگاه نتانیاهو را رد کرد موضع رسمی وزارت خارجه درباره حمله ادعایی به مقر نتانیاهو شهادت شهروند ایرانی در عملیات تروریستی شمال بیروت نتانیاهو: کسانیکه قصد جان من را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل: کسی در حمله به منزل نتانیاهو آسیب ندید وزیر دفاع آمریکا: کمک به اسرائیل را ادامه می‌دهیم بازداشت فعالان مقاومت کرانه باختری توسط تشکیلات خودگردان فلسطین + واکنش حماس فعالیت شبکه سعودی MBC در عراق در پی اهانت به فرماندهان مقاومت متوقف شد وزیر خارجه آمریکا سه شنبه به فلسطین اشغالی می‌رود دیدار رئیس شورای حماس با عراقچی در استانبول عراقچی: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ایران در کازان روسیه خواهد بود افشای جزئیات جدیدی از عملیات اصابت اقامتگاه نتانیاهو اسرائیل خواستار تخلیه محله شویفات در ضاحیه بیروت شد حملات مجدد رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد

طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد

حکومت طالبان اعلام کرد که افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 26
کد خبر: ۲۵۸۴۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی طالبان می‌گوید که این کشور مشتاق گسترش روابط و شرکت در مجامع اقتصادی بریکس است.

نشست سران اقتصاد‌های نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در روز‌های ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در شهر کازان در جنوب غربی روسیه برگزار می‌شود.

حمدالله فطرت - معاون سخنگوی دولت طالبان - گفت: کشور‌هایی با منابع عمده و بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان به ویژه روسیه، هند و چین با مجمع بریکس مرتبط هستند. در حال حاضر روابط اقتصادی و تبادلات تجاری خوبی با آنها داریم. ما مشتاق گسترش روابط و شرکت در مجامع اقتصادی بریکس هستیم.

مقامات طالبان به طور رسمی توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده‌اند، اما روابط رو به رشدی با کشور‌های بنیانگذار بریکس از جمله چین و روسیه دارند. این گروه که اخیراً با کشور‌هایی شامل ایران، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی گسترش یافته است، علناً به اظهارات حکومت طالبان واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که مسکو و پکن هر دو آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در طرح‌های تجاری در افغانستان ابراز کرده اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده